reklama

Ako ježko zdolal dva zámocké schody

Bol sobotňajší podvečer a slnko sa sem tam predralo pomedzi sivé oblaky. Jeho oranžové svetlo napovedalo, že dnes takto bude svietiť ešte nanajvýš jednu hodinku. Schmatla som teda ruksak a narýchlo doň hodila foťák, flísovú mikinu a čokoládovú tyčinku (pre prípad, že by ma tá prechádzka vyčerpala).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Pozerajúc z okna dvestosedmičky, sledovala som tých pár osamelcov potulujúcich sa ulicami. Každý zababušený v bunde, trochu ponurá nálada. Hoci je august, bezstarostné letné počasie by do toho všetkého teraz nepasovalo. Bolo to tu. Mala som "tú svoju náladu", keď ma nič nebaví a nič mi nejde. Niekedy to trvá deň, inokedy pár týždňov. Dúfala som, že čerstvý vzduch a prechádzka ma z toho dostanú ešte v ten deň.

Vystúpila som nad hradom. Prešla bránou a z hradného vrchu som pozerala na panorámu Bratislavy. Slnko práve osvetľovalo Slovnaft. V oranžovom kúpeli vyzeralo to kovové monštrum akosi ľudskejšie. Možno to bolo len tým kontrastom so sivým zvyškom mesta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pobrala som sa ďalej a prenechala priestor skupinke turistov. Nechcela som ísť ešte do mesta, a tak som sa vybrala plytkým schodiskom na terasu smerujúcu k martinskému dómu. Na konci schodiska sa krčil malý ježko. Spomalila som a čakala, že sa schúli do klbka, keď sa úplne priblížim. Zostal však naďalej len prikrčený, hnedými očkami sledujúc situáciu naokolo. Opatrne som vyťahovala foťák. Zväčša mám "šťastie" a takýto objekt mi zmizne z dohľadu skôr, než zcvaknem spúšť. Ježko pózoval ďalej a tak som mala čas si vytiahnuť aj ministatív, keďže slnko pre dnešok skončilo svoju púť a súmrak tmavol dosť rýchlo. Okoloidúci sa usmievali, keď zbadali môjho modela. Teda až na jednu pani, ktorá len zvýskla a utekala preč, nechajúc za sebou zvyšok svojej skupiny. Bleskla mi hlavou otázka, čo si o takej výskajúcej panej môže ježko myslieť. Zjavne to bol ježko flegmatik, lebo ani ten výskot ho neprinútil zo seba urobiť klbko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
jezko
jezko 

Keď som mala fotku urobenú, nastavila som na foťáku kameru a trošku poodstúpila. Ježko zavetril možnosť zdrhnúť a dlho veru neváhal. Trošku neisto, no veľmi úsmevným spôsobom kládol predné nôžky na kolmú stenu prvého schodu...a žuch ho dolu..."Fajn, jeden mám za sebou. Teraz druhý..."

Ale veď posúďte sami, ako mu to išlo:

((video))

Chvíľu som sa ešte túlala po terase...

terasa
terasa 

...a postupne som sa vydala smer Dóm sv. Martina...

Dom sv. Martina
Dom sv. Martina 
Dom sv. Martina
Dom sv. Martina 

...Kapitulská, Farská...

Kapitulska ul.
Kapitulska ul. 
Kapitulska ul.
Kapitulska ul. 

...až ku starej radnici...

Stara radnica
Stara radnica 


Začala mi byť zima. Človiečik, ktorý mi zvykne ohrievať moje večne studené ruky, je práve niekoľko tisíc kilometrov ďaleko a mne je clivo. Chcelo to plán B - nejaké príjemné miesto a čaj. Nohy vedeli, kam ma zaviesť. O chvíľku som už sedela v čajovni Pohoda a objednávala si Pekný večer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prítmie Pohody mi vyhovovalo. Ako som si zahrievala ruky i dušu harmančekovým čajom, padol mi zrak na dosku stola. Bola celá pomaľovaná kvietkami a písaným písmom na ňom bol text od "Rumančeka Kamilkového", ktorý ma uisťoval, že jeho čaj vylieči, aj upokojí. Zrazu som si uvedomila, že je to veľmi dlho, čo som sa sama vybrala len tak do mesta. Ani som o tom nevedela, ale chýbalo mi to. Byť sama so sebou, pozorovať okolie a mať sa fajn.

Ježko dnes zdolal dva zámocké schody.

A ja som sa opäť vrátila svojími vnútornými schodiskom sama k sebe.

Radka Jašová

Radka Jašová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ryba narodená v roku vodného prasaťaFeedjit Live Blog Stats Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEuroCityTúlačkyPríbehy z 207-ičkyČo sa deje v mojej hlave

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu