reklama

Praha - trochu unavená kráľovná

Zbalila som si pár vecí do kufríka s obrázkom Lolka a Bolka navrchu. Pripravená vyraziť som prišla do kuchyne a spýtala sa maminy, kedy už konečne pôjdeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

"Až v sobotu ráno. To sa ešte dvakrát vyspíme a potom pocestujeme," odpovedala mi. Moja trojročná tvár sa zvraštila vyjadrujúc nespokojnosť s týmto výrokom, no aj tak som sa opäť pobrala do izby s Lolkom a Bolkom v ruke. Tešila som sa. Veľmi som sa tešila a musela som ešte nejaký čas počkať. Môj prvý väčší výlet v živote a hneď do Prahy, to bolo niečo.

Praha pre mňa bola veľkým mestom. Netušila som vtedy, že existuje nejaký Londýn, či Paríž. Bola mojou kráľovnou. Tak ako to len deti vedia, aj ja som sa s údivom v očiach prechádzala s mamou, sestrou a tetou po uliciach. Prezerala si všetky tie krásne domy, tešila sa z predstavenia Ferda Mravenca alebo návštevy ZOO v Tróji. S chichotom sledovala orloj, kde smrťka ťahala za zvonec a kohút na záver zakikiríkal, prosiac potom maminu, aby sme malú hodinku počkali a pozrieme si to znova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usmievam sa pri tých spomienkach.

Kedysi kráľovské mesto, dnes jedna z najnavštevovanejších európskych metropolí. Praha je stále tá istá, len ľudí v nej rok čo rok pribúda. Všetky tie krásne budovy, ktoré som aj ja obdivovala ako malá, obdivujú dnes tisíce ľudí. Urobiť fotku bez turistov je temer nemožné. Nádvoria Hradčan sú plné, sama som bola prekvapená, že mi to krížom cez nádvorie pri katedrále sv. Víta trvalo temer pol hodinu a nebolo to len tým, že som fotila a skúmala už po stý krát fasádu katedrály... V hlave mi behá otázka, či niekto ešte bude mať to šťastie a vychutná si Prahu tak ako ja kedysi, bez slalomu medzi organizovanými skupinkami turistov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ukážem vám pár detailov, ktoré som si všimla počas svojich túlačiek. Práve tie mi uchovávajú pekný obraz tohto mesta aj naďalej.

kvitnuce slniecko
kvitnuce slniecko 

...slniečko nielen svieti, ale aj kvitne - napríklad v botanickej záhrade...

dvere na Hradcanoch
dvere na Hradcanoch 

...vyrezávané dvere na Hradčanoch...

kaplnka v botanickej
kaplnka v botanickej 

...opäť botanická záhrada - kaplnka nad vinohradom...

oltar v zlatej uličke
oltar v zlatej uličke 

...zlatá ulička ukrýva aj takéto miesta...

karlovy lazne
karlovy lazne 

...Karlovy lázně na Vltave...

masarykova socha
masarykova socha 

...masarykova socha pri západe slnka...

katedrala sv. Vita
katedrala sv. Vita 

...hra svetiel na stenách katedrály sv. Víta...

Karluv most
Karluv most 

...večerná prechádzka Karlovým mostom...

Chodievali sme do českej metropoly pravidelne nepravidelne skoro každýrok, nezunovalo sa mi to a stále ma baví túlať sa tými istými uličkami,pozerať na tie isté budovy a mosty, sadnúť si na "Staromáku" a pozorovať šum okolo. Mám svoju kráľovnú stále rada, ikeď sa mi posledné roky zdá, že je z toho všetkého akási unavená...

Radka Jašová

Radka Jašová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ryba narodená v roku vodného prasaťaFeedjit Live Blog Stats Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEuroCityTúlačkyPríbehy z 207-ičkyČo sa deje v mojej hlave

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu