reklama

Krížom-krážom Parížom

"Sú lacné letenky, neurobíme si výlet do Paríža?" sestrin hlas znel tak nadšene, že mi nebolo viac treba a súhlasila s Veľkou nocou v meste módy, lásky a umenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Nasadli sme do "Sklenaříkovej" a o dve a pol hodiny neskôr sme sa viezli vláčikom bez šoféra z terminálu letiska Orly smer mesto.

Zvyčajne sa nesmierne teším od chvíle, keď vystupujem z lietadla na novom mieste. Pripravená nasávať všetko nové. Paríž však akoby váhal, ako ma okúzliť. Ak nepočítam Prahu a Viedeň, bolo to prvé veľkomesto, ktoré som navštívila a asi som podvedome čakala, že budem unesená. Lepšie pomenovanie pre môj vtedajší pocit boli skôr nesmelé rozpaky.

Obrázok blogu

"Jéééj, tam je!" videla som len kúsok čnejúci spoza domu, ale až keď som ju uzrela, skutočne som si uvedomila, že som tu. Dovtedy mi prišiel Paríž ako väčšia Praha. Namiesto tried bulváry, ale nič špeciálne. Až Eiffelovka ma presvedčila. Čakali sme na prechode a ja som sa smiala, poskakovala a výskala pri pohľade na blikajúci kúsok nad strechou. Sestra sa smiala zas na mne. :) Pôvodný zámer obísť pár blokov v okolí hotelu blízko Montparnasse Tour sa razom zvrtol v dvojhodinovú večernú prechádzku k Eiffelovke a späť. Štrádovali sme si to prázdnymi bulvármi, opantaná radostným pocitom som sa rozhliadala. Zamrzla som až pri pohľade na telo prikryté igelitom, ležiace uprostred chodníka na kovovej mreži. Sestra mi stisla ruku. Vzápätí nám odľahlo, keď sa chlapík so zamrmlaním otočil na druhý bok a spal nad vetracou šachtou metra ďalej. Súdiac, že tým sa naša prechádzka pre dnes končí, sme pridali do kroku a vrátili sa do hotela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ráno sme sa vydali smerom cez Luxemburské záhrady ku Notre Dame. Cestou som si dala svoju prvú pravú francúzsku bagetu. Čestne priznávam, že voči slimákom a podobným lahôdkam prechovávam natoľko silné predsudky, že som fakticky v Paríži zatiaľ vždy vyžila na bagetách a crepes. Vráťme sa však k Notre Dame, tri postavičky na priečelí a stovky turistov na námestí pred chrámom samozrejme nechýbali. Pri druhej návšteve Paríža som si vyšlápla aj na jednu z veží a vo februárovej zime si v rámci možností vychutnala 360° výhľad.

Obrázok blogu


(panoráma sa dá rozkliknúť)

Pokračovanie okolo Centre Pompidou...

Obrázok blogu

...Forum des Halles...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

...cez Louvre...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

...a jeho záhrady až na Place de la Concorde.

Obrázok blogu

Champs Elysees vyzerali tak plno, že sme radšej isli k Víťaznému oblúku jednu zastávku metrom.

Obrázok blogu

Opäť vyhliadka, tentoraz už s lepším počasím.

Obrázok blogu

Keď chodíte po meste a v hlave vám hrá akordeón, máte pocit, že vám chýba len jedna vec. Baretka. To aby ste zapadli medzi všetky tie šarmantne zladené dámy alebo hráčov petanque.

Obrázok blogu

Basilique de St. Denis, niekdajšia hrobka francúzskych kráľov, je v odľahlejšej časti mesta. Je to jeden z prvých gotických chrámov a bol vzorom mnohým iným církevným stavbám vo Francúzsku.

Obrázok blogu

Bazilika bez turistov poskytuje útočisko pred plnými ulicami v okolí hlavných pamätihodností. Za pekného počasia sa na stenách objavujú obrazce z mozaikových okien. Mňa upútal drevený organ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

...a kľačiaci kráľ...

Obrázok blogu

Kontrast s historickými časťami mesta tvorí štvrť je La Defense. Hoci je to miesto plné skla, betónu a ostrých hrán, pôsobí na mňa príjemne, ba až inšpirujúco. Rozľahlý priestor, uprostred neho klasický kolotoč s drevennými koníkmi a červenou strieškou s pozlátenými ornamentami na obrube. Stáť v "Kocke" na línii ruže a pozerať na starý víťazný oblúk je veľkolepé. Inštalácia skiel na ploche vnútri Kocky sa pre nás stane javiskom improvizovaného ľudského kaleidoskopu.

Obrázok blogu

Na dlhšie vzdialenosti sa presúvame vždy metrom. Kachličky na stenách v sieti chodieb sa menia podľa staníc. Na Blanche si pri pohľade na automat portrétových fotiek spomeniem na Améliu z Montmartru. Veru, mohli by sme skúsiť nájsť tú kaviareň z filmu, bola by to pre mňa pekná spomienka, ak by som ju navštívila. Prepletáme sa uličkami až ku románsko-byzantskému Sacre Coeur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pouliční muzikanti a herci na schodoch pred bazilikou neodmysliteľne patria ku Montmartru a jeho kultúre dýchajúcej z ulíc. Dobrá nálada sa nesie divákmi. Niektorí spievajú so spevákom, trochu nižšie sa ozývajú salvy smiechu pri predstavení klauna.

Obrázok blogu

Schádzame jednou z uličiek smerom k Moulin Rouge a zalezieme na mojito do kaviarne na rohu. Zapadnutá v boxe pozerám na obrovský nástenný plagát Amélie: "Aha, aj s podpisom Audrey." Ešte chvíľu mi trvá, než si uvedomím kde sedíme. Sestra si to uvedomila asi o tri milisekundy skôr, tak na seba pozrieme, s úsmevom naraz povieme "Cafe des 2 Moulins" a cucneme si z mojita. Lepšie to ani vypáliť nemohlo.

P.s. Vie mi niekto vysvetliť, ako je dočerta možné, že som bola v Paríži už dvakrát a zatiaľ ani raz na Eiffelovke? :)

Radka Jašová

Radka Jašová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ryba narodená v roku vodného prasaťaFeedjit Live Blog Stats Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEuroCityTúlačkyPríbehy z 207-ičkyČo sa deje v mojej hlave

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu